KRITIČAR JE PRISUTAN: KA OTELOTVORENOJ KRITICI

KRITIČAR JE PRISUTAN: KA OTELOTVORENOJ KRITICI

STERIJINO POZORJE, NOVI SAD, 2017. U septembru 2015, tradicionalni Međunarodni simpozijum pozorišnih kritičara i teatrologa, koji organizuje Sterijino pozorje u saradnji s Međunarodnom asocijacijom pozorišnih kritičara (IATC), održan je u Novom Sadu. Tema ovog simpozijuma bila je Kritičar je prisutan: Ka otelotvorenoj kritici . Glavni teorijski kontekst ove teme razvio se iz nekih savremenih tokova studija pozorišta i izvođenja, između ostalih i radova Erike Fišer-Lihte, u kojima se izvedba ne gleda kao delo napravljeno na sceni i za scenu već kao događaj. Izvedba ne nastaje na sceni ...

Opširnije
ALWAYS CONTEXTUALIZE!

ALWAYS CONTEXTUALIZE!

STANICA SERVIS ZA SAVREMENI PLES I TEORIJA KOJA HODA Knjiga je rezultat teorijskog eksperimenta pokrenutog u okviru platforme Critical Practice ( Made in Yugoslavia ) i u saradnji sa 10 kustosa različitih plesnih festivala i programa. Učesnici ovog eksperimenta su Gigi Argiropulu, kustoskinja nekoliko festivala u Atini, Florijan Malcaher, kustos Impuls festivala u Dizeldorfu, Sina Saberi, kustos festivala u Teheranu, Krista Špat, kustoskinja Tanckvartira u Beču, Anjes Kvakels, umetnička direktorka Kulturnog centra Buda u Kortrijku, Ana Janevski, kustoskinja za performans i nove medije u Muzeju moderne umetnosti (MoMA) u Njujorku, ...

Opširnije
AN UNTIMELY BOOK. CRITICAL PRACTICE (MADE IN YUGOSLAVIA) 3

AN UNTIMELY BOOK. CRITICAL PRACTICE (MADE IN YUGOSLAVIA) 3

LOKOMOTIVA CENTAR ZA NOVE INICIJATIVE U UMETNOSTI I KULTURI, STANICA SERVIS ZA SAVREMENI PLES Knjiga An Untimely Book je zbirka kritičkih tekstova mladih autora koji su bili učesnici mentorskog programa za mlade plesne kritičare i teoretičare Critical Practice (Made in Yugoslavia) tokom  2016/2017. godine. Tekstovi su nastali kroz istraživanja kojima su se učesnici bavili tokom trajanja ovog programa, ali i u okvirima svojih profesionalnih angažmana, umetničkog ili teorijskog rada i na osnovu podsticaja koji su dolazili iz njihovih sopstvenih ...

Opširnije
SCENSKI DIZAJN KAO UMETNOST

SCENSKI DIZAJN KAO UMETNOST

CLIO I SCEN Knjiga uspostavlja teorijsku platformu za sagledavanje scenskog dizajna kao oblika profesionalnog delovanja, kao kompleksne strukture posebnih umetničkih i kustoskih praksi, ali i kao područja mogućih pogleda na vrednosti stvaralaštva, pa i života uopšte. Osim teorijskih postavki, prikazano je deset studija slučaja i ukazano na raznovrsnost ishoda, umetničkih formi i sredstava, različitost ambijenata u kojima su dela izvedena, vrste publike i javnosti kojima se obraćaju, kao i specifičnosti načina njihovog nastanka i raznovrsnost upotrebe medijskih linija. Na osnovu prikaza razvoja scenskog dizajna van prostora pozorišta, autorka ...

Opširnije
MUZIČKO POZORIŠTE KAO UMETNIČKA SINTEZA

MUZIČKO POZORIŠTE KAO UMETNIČKA SINTEZA

FAKULTET DRAMSKIH UMETNOSTI, BEOGRAD – INSTITUT ZA POZORIŠTE, FILM, RADIO I TELEVIZIJU Da li opera, opereta, mjuzikl, balet i njihovi brojni izvedeni podoblici legitimno pripadaju oblasti pozorišne umetnosti, ili prevashodno spadaju u oblast muzike, a udeo suštinskog pozorišnog izvođenja je u njima minimalan i sporedan?  Da li je opersko pozorište u jednom periodu zalutalo, jer je u njemu, po Vagnerovim  rečima, sredstvo (muzika) postalo svrha, a svrha (drama) postala sredstvo? Da li pojam muzičkog pozorišta označava samo etablirane ...

Opširnije