SHOWCASE domaćih pozorišta

Svake godine, Showcase domaćih pozorišta organizuje se s ciljem da se stranim gostima Bitefa pruži uvid u produkciju srpskih pozorišta. U koncipiranju programa, umetnički tim najviše obraća pažnju na visoke umetničke domete odabranih predstava, pri čemu one ne moraju nužno da odgovaraju umetničkim ili tematskim okvirima selekcije glavnog programa. Ipak, čini se da svaka od četiri predstave u ovom programu na određeni način korespondira s temom ovogodišnjeg festivala, uspostavljajući tako svojevrsni dijalog sa glavnim programom.

 

Posle prošlogodišnjeg „izleta“ programa u Suboticu, kada je publici predstavljena produkcija pozorišta na mađarskom jeziku, Showcase 52. Bitefa je osmišljen tako da predstavi produkciju najznačajnijih beogradskih pozorišta. Imajući u vidu činjenicu da je jedna predstava Narodnog pozorišta u Beogradu u glavnom programu festivala, dok će Showcase sadržati produkcije Ateljea 212, Bitef teatra i Beogradskog dramskog pozorišta, zainteresovana publika imaće priliku da stekne uvid u savremenu beogradsku pozorišnu produkciju.

REŽIM LjUBAVI

REŽIM LjUBAVI

Režim ljubavi je komedija kojom autorka teksta istražuje, analizira, komentariše i kritikuje različite aranžmane ljubavnog sparivanja u savremenom kulturnom kontekstu instant komunikacija na društvenim mrežama, onlajn dejting sajtovima i aplikacijama, te probleme uspostavljanja komunikacije među partnerima, onima koji participiraju u određenom ljubavnom aranžmanu: monogamna veza, serijska monogamija, veza sa preljubama, trijade, celibat, brakovi…do suočavanja sa fenomenom poliamorije (aranžmana koji podrazumeva ljubavni odnos - seksualni i emocionalni - u kome učestvuje više subjekata u najrazličitijim vrstama sparivanja). Režim ljubavi je komad koji je Atelje 212 ...

Opširnije
JAMI DISTRIKT

JAMI DISTRIKT

Jami distrikt je pozorišna predstava koja problematizuje pitanja nacije i nacionalnih država, u hi-tech svetu 21. veka. Polazeći od činjenice da je nacija konstrukt i pojam izmišljen u 19. veku, ova predstava postavlja pitanje: kako je devetnaestovekovnom izumu pošlo za rukom da izgleda kao da je bio tu od uvek? Da li su nam, u eri interneta, veštačke inteligencije i savremene medicine, još uvek potrebne stare,  “dobre” nacije? Šta će smeniti nacije i nacionalne države? I ko je gori: nacije ili korporacije?  Do kraja 21. veka, očekuje se da će većinu intelektualnih i fizičkih poslova obavljati roboti. Da li će roboti imati nacionalnu svest? Da li ...

Opširnije
URNEBESNA TAMA

URNEBESNA TAMA

Mislim da je ples zaista relevantan. U mogućnosti ste da radite s kompleksnošću koju nikad ne biste mogli da postignete ako radite samo sa slikama ili tekstovima. Mislim, možeš se služiti osećanjima i apstrakcijom, možeš ulaziti u mnoge fizičke svetove, ili istraživati način na koji sebe vidimo kao ljude, koliko smo živi ili… Da li je ovo moje telo? Zašto se krećem? Ko koga pokreće? Postoji složenost koju je teško artikulisati rečima. Meg Stjuart (Jonathan Burrows, Interview with Meg Stuart, Luna Café, Brussels, March 12th 1998)   Prazan prostor i prazno vreme ne postoje. Nešto uvek vidimo i čujemo. Zapravo, koliko god da pokušavamo, ne možemo ...

Opširnije
KLOŠMERL

KLOŠMERL

Nastala po motivima istoimenog satiričnog romana Gabrijela Ševaljea, Klošmerl je predstava o pokušaju kvazimodernizacije tradicionalne sredine kao obliku političke strategije. Narativ romana, nastalog u kontekstu modernističkog razvoja zapadnoevropskog društva prve polovine prošlog veka, poslužio je kao svojevrsni poligon za identifikaciju aktuelnih društvenopolitičkih sadržaja u tranzicionim društvima, kakvo je i naše. Sukob tradicionalnog i modernog promišljanja razvoja društva objašnjava se rupturama u funkcionisanju jedne uslovno rečeno izolovane zajednice. Ove su pukotine, kao hiperbole,  predstavljene u predstavi, kao i u romanu, kroz različite mehanizme kritičke ...

Opširnije