SHOWCASE домаћих позоришта

Сваке године, Showcase домаћих позоришта организује се с циљем да се страним гостима Битефа пружи увид у продукцију српских позоришта. У конципирању програма, уметнички тим највише обраћа пажњу на високе уметничке домете одабраних представа, при чему оне не морају нужно да одговарају уметничким или тематским оквирима селекције главног програма. Ипак, чини се да свака од четири представе у овом програму на одређени начин кореспондира с темом овогодишњег фестивала, успостављајући тако својеврсни дијалог са главним програмом.

 

После прошлогодишњег „излета“ програма у Суботицу, када је публици представљена продукција позоришта на мађарском језику, Showcase 52. Битефа је осмишљен тако да представи продукцију најзначајнијих београдских позоришта. Имајући у виду чињеницу да је једна представа Народног позоришта у Београду у главном програму фестивала, док ће Showcase садржати продукције Атељеа 212, Битеф театра и Београдског драмског позоришта, заинтересована публика имаће прилику да стекне увид у савремену београдску позоришну продукцију.

РЕЖИМ ЉУБАВИ

РЕЖИМ ЉУБАВИ

Режим љубави је комедија којом ауторка текста истражује, анализира, коментарише и критикује различите аранжмане љубавног спаривања у савременом културном контексту инстант комуникација на друштвеним мрежама, онлајн дејтинг сајтовима и апликацијама, те проблеме успостављања комуникације међу партнерима, онима који партиципирају у одређеном љубавном аранжману: моногамна веза, серијска моногамија, веза са прељубама, тријаде, целибат, бракови…до суочавања са феноменом полиаморије (аранжмана који подразумева љубавни однос - сексуални и емоционални - у коме учествује више субјеката у најразличитијим врстама спаривања). Режим љубави је комад који је Атеље 212 ...

Опширније
ЈАМИ ДИСТРИКТ

ЈАМИ ДИСТРИКТ

Јами дистрикт је позоришна представа која проблематизује питања нације и националних држава, у hi-tech свету 21. века. Полазећи од чињенице да је нација конструкт и појам измишљен у 19. веку, ова представа поставља питање: како је деветнаестовековном изуму пошло за руком да изгледа као да је био ту од увек? Да ли су нам, у ери интернета, вештачке интелигенције и савремене медицине, још увек потребне старе,  “добре” нације? Шта ће сменити нације и националне државе? И ко је гори: нације или корпорације?  До краја 21. века, очекује се да ће већину интелектуалних и физичких послова обављати роботи. Да ли ће роботи имати националну свест? Да ли ...

Опширније
УРНЕБЕСНА ТАМА

УРНЕБЕСНА ТАМА

Мислим да је плес заиста релевантан. У могућности сте да радите с комплексношћу коју никад не бисте могли да постигнете ако радите само са сликама или текстовима. Мислим, можеш се служити осећањима и апстракцијом, можеш улазити у многе физичке светове, или истраживати начин на који себе видимо као људе, колико смо живи или… Да ли је ово моје тело? Зашто се крећем? Ко кога покреће? Постоји сложеност коју је тешко артикулисати речима. Мег Стјуарт (Jonathan Burrows, Interview with Meg Stuart, Luna Café, Brussels, March 12th 1998)   Празан простор и празно време не постоје. Нешто увек видимо и чујемо. Заправо, колико год да покушавамо, не можемо ...

Опширније
КЛОШМЕРЛ

КЛОШМЕРЛ

Настала по мотивима истоименог сатиричног романа Габријела Шеваљеа, Клошмерл је представа о покушају квазимодернизације традиционалне средине као облику политичке стратегије. Наратив романа, насталог у контексту модернистичког развоја западноевропског друштва прве половине прошлог века, послужио је као својеврсни полигон за идентификацију актуелних друштвенополитичких садржаја у транзиционим друштвима, какво је и наше. Сукоб традиционалног и модерног промишљања развоја друштва објашњава се руптурама у функционисању једне условно речено изоловане заједнице. Ове су пукотине, као хиперболе,  представљене у представи, као и у роману, кроз различите механизме критичке ...

Опширније