О ПРЕДСТАВИ
Данас се, не први пут у историји, суочавамо са ситуацијом у којој се антидемократске силе легитимизују демократским путем, освајајући и стварни и медијски простор, те успевајући да учине своје ставове друштвено прихватљивим. Са тих позиција, затим, оне могу на апсолутно легитиман начин да свргну демократију и заведу ауторитарну диктатуру. До тога не долази само у Пољској или Мађарској, већ и у Немачкој. Представом Горки, Фрљић има намеру да испрати политичку логику како би преиспитао позориште. Али само да би приказао мрачну страну представничке демократије: ако она допушта фашисоидним партијама да уђу у парламент, време је да преиспитамо демократски систем. На 150. рођендан Максима Горког, Фрљић покушава да установи да ли представа Горки може позоришту „Горки“ да помогне да разуме Алтернативу за Немачку. И да ли Алтернатива за Немачку може да помогне у разумевању позоришта „Горки“. Или обратно? Која је сврха демократије ако њени противници могу да изводе представу у њеном простору? И која је сврха позоришта ако његови противници не могу да изведу представу у његовом простору?
О АУТОРУ
ОЛИВЕР ФРЉИЋ:
Оливер Фрљић рођен је 1976. у Босни и Херцеговини. Завршио је филозофију, религијску културу и режију у Хрватској, а данас ради као редитељ, аутор, глумац и теоретичар широм Европе. Представе су му донеле неколико награда и позива на међународне фестивале међу којима су Viner festvohen (представа Мрзим истину!, 2010), као и Фестивал нове драме у Хајделбергу (комад Black Box Shoe, који је режирао у позоришту Шаушпилхаус у Дизелдорфу). Од 2014. до 2016. био је на месту уметничког директора Хрватског народног казалишта у Ријеци. Са те позиције почетком 2016. подноси оставку из протеста према културној политици Хрватске. Оливер Фрљић учествује у пројекту Szenen-Wechsel (Промена сцене, програм фондације Роберт Бош), који се реализује при позоришту „HAU Hebbel am Ufer“. У јуну 2017, Фрљић гостује у позоришту „Максим Горки“ са представом Клетва, базираној на делу Станислава Виспијанског. Премијера те представе у позоришту Teatr Powszechny изазвала је политички скандал и привукла пажњу међународне јавности. Године 2018, Фрљић први пут ради са ансамблом позоришта „Максим Горки“. Са представом Горки - Алтернатива за Немачку? Фрљић следи логику политике у циљу преиспитивања позоришта и демократског система.
ИЗВОДИ ИЗ КРИТИКА
Петер Лауденбах, Зидојче цајтунг
Дорис Мајерхенрих, Берлинер цајтунг
Кристине Вал, Дер Тагесшпигл
Оцените - укупно гласова 1