O PREDSTAVI
Danas se, ne prvi put u istoriji, suočavamo sa situacijom u kojoj se antidemokratske sile legitimizuju demokratskim putem, osvajajući i stvarni i medijski prostor, te uspevajući da učine svoje stavove društveno prihvatljivim. Sa tih pozicija, zatim, one mogu na apsolutno legitiman način da svrgnu demokratiju i zavedu autoritarnu diktaturu. Do toga ne dolazi samo u Poljskoj ili Mađarskoj, već i u Nemačkoj. Predstavom Gorki, Frljić ima nameru da isprati političku logiku kako bi preispitao pozorište. Ali samo da bi prikazao mračnu stranu predstavničke demokratije: ako ona dopušta fašisoidnim partijama da uđu u parlament, vreme je da preispitamo demokratski sistem. Na 150. rođendan Maksima Gorkog, Frljić pokušava da ustanovi da li predstava Gorki može pozorištu „Gorki“ da pomogne da razume Alternativu za Nemačku. I da li Alternativa za Nemačku može da pomogne u razumevanju pozorišta „Gorki“. Ili obratno? Koja je svrha demokratije ako njeni protivnici mogu da izvode predstavu u njenom prostoru? I koja je svrha pozorišta ako njegovi protivnici ne mogu da izvedu predstavu u njegovom prostoru?
O AUTORU
OLIVER FRLjIĆ:
Oliver Frljić rođen je 1976. u Bosni i Hercegovini. Završio je filozofiju, religijsku kulturu i režiju u Hrvatskoj, a danas radi kao reditelj, autor, glumac i teoretičar širom Evrope. Predstave su mu donele nekoliko nagrada i poziva na međunarodne festivale među kojima su Viner festvohen (predstava Mrzim istinu!, 2010), kao i Festival nove drame u Hajdelbergu (komad Black Box Shoe, koji je režirao u pozorištu Šaušpilhaus u Dizeldorfu). Od 2014. do 2016. bio je na mestu umetničkog direktora Hrvatskog narodnog kazališta u Rijeci. Sa te pozicije početkom 2016. podnosi ostavku iz protesta prema kulturnoj politici Hrvatske. Oliver Frljić učestvuje u projektu Szenen-Wechsel (Promena scene, program fondacije Robert Boš), koji se realizuje pri pozorištu „HAU Hebbel am Ufer“. U junu 2017, Frljić gostuje u pozorištu „Maksim Gorki“ sa predstavom Kletva, baziranoj na delu Stanislava Vispijanskog. Premijera te predstave u pozorištu Teatr Powszechny izazvala je politički skandal i privukla pažnju međunarodne javnosti. Godine 2018, Frljić prvi put radi sa ansamblom pozorišta „Maksim Gorki“. Sa predstavom Gorki - Alternativa za Nemačku? Frljić sledi logiku politike u cilju preispitivanja pozorišta i demokratskog sistema.
IZVODI IZ KRITIKA
Peter Laudenbah, Zidojče cajtung
Doris Majerhenrih, Berliner cajtung
Kristine Val, Der Tagesšpigl
Ocenite - ukupno glasova 1