Marina Ilić

Marina Ilić

Predstava mi se na više načina iznimno dojmila, prvenstveno zato što spaja tradiciju avangardnog kazališta, avangardne kombinacije klavirskog pokreta, korištenja drugih elemenata glazbenih frekvencija klavira sa ovom primarnom manipulacijom jezikom. Baš mi se čini zanimljivo festival koji počinje geslom svet bez ljudi te se  zapravo vraća staroj temi nestanka ljudi kroz nestanak jezika i definiranja čovjeka čovjekom. Mi možemo govoriti o antropocentrizmu danas ali zapravo ono primarno što dijeli čovjeka jeste to pouzdanje u jezik i to da jezik gradi kulturu, da jezik gradi neku njegovu strukturu.  Isto tako stari tok otuđenja se ovdje javlja u nekom novom okviru, specificiran na svim razinama, od intimnih ispovjesti pa do političkih govora, što je stari izvor percepcije smješten u posebno tehnološko okruženje. Vidjeli smo ljudski jad i depersonalizaciju u sasvim novom a opet prepoznatljivom obliku.

Lada Čale Feldman, profesor

 

Vrlo zanimljiva predstava, kao koncept jako zanimljivo, tekst pogođen, bavi se ratućim desničarskim neokonzervativnim tendencijama u dobroj formi i dobrom ritmu. Sjajni izvođači, šaltanje sa jezika na jezik te pjevanje i gestikulacija. Sve u svemu  - vrlo dobro.

Miran Kurspahić, glumac

 

Predstava je sjajna, čini mi se da ne bih mogla da zamislim nijedan naš glumački par koji bi mogao ovo da izvede. Sjajna je zato jer je duboka i pokazuje upravo ono što je Horvat rekao na početku - propast i dubina propasti u kojoj se nalazimo globalno.

Katarina Majić

 

Fantastična predstava, impresionirali su publiku, retke veštine i neverovatno su savladali kompleksne stvari i tekst i više jezika, fino su glumili i tačno su govorili. Potpuno sam impresionirana.

Ana Todorov, producent

 

Impresionirana sam umećem glumaca da sat i po vremena govore na 24 strana jezika. Predstava je vrlo svedena, statična, sa jednostavnim elementima, a opet je držala pažnju sve vreme zahvaljujući izabranom materijalu i sposobnostima glumaca. Znala sam koja će biti tematika i očekivala sam da ću mnogo više da budem dirnuta na kraju predstave, ali to se nije desilo. Možda je to tako zato sto sam očekivala da će neke druge stvari da budu izabrane u pojedinim zemljama, ali verujem da nije bilo lako odabrati samo jednu stvar koja tišti neko društvo. U svakom slučaju, utisak je zadovoljavajući.

Marina Pavlović, novinar

 

Odlična predstava! Vrlo zahtevna i teška. Mislim da je bilo 25 jezika, verovatno je bilo teško glumcima da je savladaju. Poruke su snažne - borba protiv populizma, ksenofobije... Ne znam šta bih više rekao, fenomenalno!

Milan Jovanović, gledalac

 

Predstava me je oduševila pristupom tumačenja Evropske unije i njenih specifičnosti i različitosti. Oduševila me je i ta ideja korišćenja svih dvadesetak zvaničnih jezika i pokušaj da se pronađu specifičnosti za svaku naciju pojedinačno, a ono što je zapravo jedinstveno za čitavu Evropu je što se gubi ta sličnost u različitostima. Mislim da je zaista inspirativna i da je nešto novo što publika nije imala prilike da vidi.

Tijana Palkovljević Bugarski, upravnica Galerije Matice srpske

 

Predstava je virtuozna, pogotovo glumačko izvođenje. Ona govori o svetu u kojem se nalazimo što je jako dobro. Veliki virtuozitet oba izvođača, veliki napor da se nauče jezici svih tih zemalja i da se sva ta ništavnost prikaže. To nije nimalo lako.

Ivana Vujić, rediteljka i  profesorka

 

Fascinirana sam. Njih troje su fenomenalni. I pijanista i glumica i glumac. Ipak, glumica je fascinanta i super je kako ima stila, a nikad nije insinuirala nikakav šou, već celo vreme drži jednu tačnu liniiju. To mi je fascinantno. O celokupnoj predstavi imam različite misli.

Bojana Mladenović, umetnička direktorka SNDO

 

 

Publiku anketirali:

Katarina Vještica

Andreja Kargačin

Iva Olujić

Nikola Bundalo

Đorđe Nešović