У Сатиричком казалишту Керемпух, одржана је прва најава за медије предстојећег, 52. Битефа. Као и у претходне две године, када су ове прве, регионалне конференције за штампу одржане у Ријеци, односно Љубљани, и овог пута је постојао конкретан повод за избор домаћина конференције: уметнички директор Битефа Иван Меденица саопштио је да ће у главном програму фестивала учествовати представа "Шест лица тражи писца" коју је, према познатој драми Луиђија Пирандела, режирао Оливер Фрљић и то управо у позоришту Керемпух. Поред ове, Меденица је "открио" још једну представу из главног програма, а коју са загребачком повезује то што ју је такође режирао Фрљић: "Горки - Алтернатива за Немачку?" у продукцији чувеног Театра Максим Горки из Берлина.
Према речима уметничког директора Битефа, ове две представе чине носећи део тематско-проблемске линије главног програма 52. Битефа, а коју је укратко представио на конференцији у Загребу. Њу чине представе које препознају и осуђују феномен јачања десног популизма, ксенофобије, нетолеранције и ауторитарних режима у Европи, али и свету, који разграђују демократске установе и систем људских права, а све то у спрези с подивљалим неолибералним капитализмом. Обе Фрљићеве представе, а као што је то увек случају у његовом раду, преиспитају и положај позоришта у таквом окружењу, његову спремност и могућности да му се супротстави.
Меденица је изјавио да је наслов представе "Горки - Алтернатива за Немачку?" врло слојевит. Он јасно отвара главу тему представе, питање да ли је берлински Театар Максим Горки - својим напредним, за странце и њихове проблеме отвореним програмом - права друштвена алтернатива у савременој Немачкој обележној, као и скоро сва европска друштва, успоном екстремне деснице, или само алиби за савест уметника. Конкретно, реч је о успону Алтернативе за Немачку, прве ултрадесничарске партије која је од Другог светског рата ушла у Бундестаг. На самом почетку представе "Шест лица тражи писца", Фрљић удара право у лице, јер глумци на сцени спремају, један измаштан сатирички игроказ, примерен баш позоришту "Керемпух", чији су јунаци стварни протагонисти хрватске деснице. У главном делу представе, од појаве самих "лица", почиње да се прати Пиранделова прича, али је и она паметно повезана са темом десног популизма, јер "лица", која су сва чланови једне бизарне породице, моле глумце да одиграју њихову драму у име - обитељских вредности. Управо бизарност њихових односа - насиље, инцестуозност, подвођење властите деце - приказује се као наличје поклича "у име обитељских вредности", који тако постје израз двоструких моралних стандарда, закључио је Меденица.
Поред уметничког директора Битефа, на конференицји за штампу у Загребу говорио је и Роман Шушковић Стипановић, директор Сатиричког казалишта Керемпух, који је истакао да је ово први пут да ово позориште гостује на Битефу, водећем фестивалу у региону како је нагласио, и да му то представља посебну част. Путем видео линка, у конференцију се укључио и сам Фрљић који није могао и лично да присуствује јер тренутно спрема представу у Хановеру. Он је такође истакао да му је велико задовољство и част што две његове представе учествују на 52. Битефу, да овај фестивал континуирано прати његов рад, али и да му је значајно да на Битеф дође и као гледалац како би се информисао о неким од најзначајнијих појава савременог светског позоришта.
Друга главна линија концепта 52. Битефа, она естетска, као и целокупни главни програм, биће представљен на централној конференцији за штампу, у Београду крајем јуна.