Intervju sa Damirom Jusufovićem, vlasnikom firme Halo Creative Team

Zašto Bitef?

Pre dve godine pozvale su me Anđa i Kneža, i to je od samog početka bilo obostrano zadovoljstvo. One su bile srećne jer su našle pravu osobu koja će im završiti ono što treba, a ja sam bio srećan jer Halo Creative Team ima velike klijente i kompanije poput Rajfajzen banke, SBB-a, ali volimo kada nam dođe nešto kreativno, a kreativnije od Bitefa ćeš teško naći. Lično, volim da na par godina uradimo nešto za opštenarodno dobro, kako bi rekli, ali i da se i mi u firmi osećamo dobro i budemo ispunjeni zato što smo nešto učinili.

Ima jedna anegdota kako smo došli do sadašnjeg izgleda sajta. Halo Creative Team nije izvođač radova po porudžbenici, mi  uđemo u firmu, snimimo svaki korak poslovanja, postanemo deo tima, i na osnovu toga napravimo softversko rešenje. Tako je bilo sa Bitefom, sa vama. Prvo smo snimili šta vam je sve potrebno i napravili kreativno rešenje. Nakon toga je stigao  je mejl od tri babice koje su rekle: „Deco ovo nije dobro, ovako se bebe ne podižu'' (smeh). Kneža, Anđelka i Sanja došle su na sastanak pune sebe, mislile su da one znaju rešenje za sve i da će nas pokolebati (smeh). Sutra dan sam dobio odgovor šta su rekle kada su ušle u taksi, nakon sastanka: „Baš smo ih dobro sredile, na sve smo pristale!''. Kada su  shvatile da smo uspeli da njih tri iz različitih sektora spojimo da razmišljaju isto,  tu se rodila ljubav. Pročula se anagdota i na obuku u Halo Creative Team je kasnije došao bukvalno ceo Bitef tim, da pokupi deo te energije. Tako je sve počelo, i eto i dalje radimo i težimo novim idejama koje ćemo sprovesti u delo.

Koje novitete u tom smislu možemo da očekujemo kada su Bitef i Halo Creative Team  tim u pitanju?

Onlajn prodaja karata, elektronsko glasanje, bez biračkih kutija, prevodi tokom predstava koji će se naći i na sajtu, ma... imam ja milion ideja.

Dobra stvar kod Bitefa je što postoji jedan veliki sastanak par meseci pre Bitefa i jedan veliki posle. E taj sastanak nakon Bitefa je u stilu: ''Okej, prošlo je, hajde da vidimo šta nije bilo dobro, gde nam fale resursi, gde softver nije pratio ono što treba?'', i tako dalje. I to se do narednog sastanka zaista usvoji i onda se nove stvari same otvaraju. Ja volim novitete, Bitef te nove trendove podržava, tako smo se i našli.

Koliko je teško izbalansirati između želja svih sektora u našoj kancelariji, svima ponuditi pravo rešenje, a zadržati integritet? Napominjemo da su najveći deo tvojih saradnika iz Bitefa zapravo žene.

Odrastao sam među ženama, imam i gomilu sestara, tako da mi nije teško da razumem kada Kneža na primer traži “digital koji donosi biznis rešenje”. Bitno je da ljudi kada dođu na sajt dobiju ono što traže ali i da ih vi uputite ka onome  šta njima treba. Vi ste  neko ko edukuje svoje posetioce i uputi ih na to šta je važno da se vidi, a ne samo  klijent dobije ono što želi, jer  on ni ne zna sadržaj sajta i šta sve može da se dobije. Razumevanje za to sa vaše strane takođe postoji, tako da mi nije teško to da napravim.

Naš ovogodišnji slogan je Svet bez ljudi. U tom smislu, šta je za tebe svet bez ljudi?

Dobio sam ovogodišnje vizuelno rešenje Bitefa par sati pre zvanične objave. Mene je toliko pogodilo da sam momentalno napravio pozadinu na telefonu, na kompjuteru... Gde god je moj virtuelni svet, ja sam postavio poster,( smeh - a onda sam dobio ukor da ne vidi neko pre sutrašnje konferencije) . Svaki put kada pogledam poster,  ja zaista stanem i razmislim. Mi u IT-iju odavno živimo taj svet, još od Matriksa. Odavno živimo svet bez ljudi. On ima svoje prednosti ali je i jako opasan. Sve nam je virtuelno, otuđili smo se. Sve manje se ide u pozorište, u bioskop, ljudi se sve manje druže, malo se stvarno putuje, a sada sa virtuelnom stvarnošću mogu da stavim naočare i odem i do Kube. Računari nam sugerišu šta da kupimo, ko treba da nam bude prijatelj. Ali nije život to, moraš da se isprljaš, da padneš, da se povrediš i pobediš. E to je neki adrenalin koji osetiš i znaš da si živ. E, tu dolazi Bitef sa svojim predstavama života!

Šta te onda drži u IT-iju pored svih problema koje si naveo?

Najlepša stvar je što smo učili silne škole za neki zanat, znanje, i za razliku od ostalih profesija, mi sa svakim novim klijentom učimo i njegov biznis. Tako sam ja morao da naučim i da postanem broker da bih uradio softver za brokersku kuću. Mi jesmo uslužna delatnost,  ali moramo prvo da naučimo biznis u potpunosti. I to je najlepša stvar,  jer svaki put učiš nešto novo, kao dete. To je ono što mene drži u ovoj profesiji.

Šta je za tebe Bitef?

Za mene je Bitef život. Ja posle predstave izađem srećan kao dete, pun adrenalina. Pa i ako se desi neki gaf, to je to, jer to je život. Kod nas u IT-iju je ovako - nešto ili radi ili ne radi, ne postoji između. Tako da je za mene ovo pravi ventil, ja u pozorištu sretnem ljude, pogledam ih, pomirišem, osetim neku atmosferu. Bitef ruši sav komfor koji sam ja sebi kao IT-ijevac stvorio.

Šta ti je najlepše, a šta najteže u saradnji sa Bitefom?

To je jedini klijent koji ne znam gde leči stres i vi ste definitvno na bitefovskim pozorišnim drogama. Kod svih drugih klijenata kada se desi neki propust digne se ozbiljna galama. Nikada u Bitefu nisam osetio tenziju, histeriju, mobing koji je danas u kompanijama dobar dan, a mobing je atak na ljude, bilo kakav. Toga ovde nema. U redu, radite i vi ludački, ali na kraju uvek bude sve uz osmeh, kažete - ''idemo dalje, sledeće godine ćemo to ispraviti'', i stvarno se to i ispravi.

A šta mi se ne sviđa kod Bitefa? Kratko traje. Ali srećom da imamo i Bitef teatar kao klijenta pa održavam iluziju tokom cele godine.

Da li bi nam otkrio još neku anegdotu o Bitef timu za kraj ovog intervjua?

Ne bih anegdotu, istakao bih nešto drugo. Vi imate duhovnog vođu. Medenica je za mene novi Če Gevara. On je sakupio neku družinu i ima ih mnogo manje nego što talasaju. Ja sam pre neko veče u tri nakon ponoći otvorio novinski portal i prva vest je bila vest o Bitefu. Bio sam toliko srećan što ste sa naslovnih strana skinuli političare, teroriste, biznis. Medenica tako hrabro sa malom grupom ljudi osvaja svet i srca, meni je to fascinantno. Nemate veliki poslovni prostor, ne zna se gde ko sedi, ima manje stolica od ljudi u kancelariji, ali uspevate da dođete do svih naslovnih stranica. Nema čoveka koji nije čuo za Bitef. Medenica oko sebe ima tim žena koje kada sretnete na ulici ne izgledaju kao biznis žene koje ruše svet, vi niste Angela Merkel, ali tako tiho i mirno radite i rušite sve pred sobom. Najviše se divim kako sastankom u 10 ujutru, uz kiflice, sladolede i kafu ugasite sve požare i drmate kavez svima nama.

Jedu kiflice, ližu sladolede i drmaju kavez. to je Bitef.

- Damir Jusufović, Halo Creative Team