Miloš Mijić, vlasnik Domaćih kiflica
Šta je po vašem mišljenju najviše doprinelo uspehu brenda Domaće kiflice?
Kvalitet proizvoda na prvom mestu - to je naša specifičnost. U samom načinu proizvodnje moraju se ispoštovati procedure - da se sve radi ručno. Mislim da je taj kvalitet proizvodnje dao rezultat. Pored toga istakao bih i uslugu, tj. ophođenje prema našim kupcima. Mislim da su te dve stvari inicijalno povukle priču. Ozbiljno stvaranje brenda je krenulo dobrom reklamom, ali je ta reklama bila posledica kvaliteta pa je ljudima bilo simpatično da pričaju o nečemu novom, ukusnom i kvalitetnom.
Da, proizvod je od samih početaka svakako vaša najbolja reklama. Ipak, u međuvremenu se to malo promenilo u smislu da ste počeli da ulažete i u marketing?
To se promenilo u nekoj meri, ali je i dalje najbolja reklama kada neko proba kiflice. Malo smo promenili pristup, ozbiljnija reklamna kampanja je podrazumevala gostovanje na televizijama, u radio emisijama, na portalima koji su hteli da naprave priču o nama nakon što su probali kiflice. Naš marketing na društvenim mrežama je nekako prirodno bio nadogradnja na tu medijsku priču, ali kroz sve to se provlači kvalitet jer mi na svakoj manifestaciji, ali i prilikom gostovanja po medijima, dajemo ljudima da probaju kiflice. Ako ne donesem kiflice, priča je uzaludna, evo i sada sam ih doneo vama (smeh). Ljudi koji govore o kiflicama i reklamiraju ih na razne načine, prosto moraju da ih probaju da bi znali o čemu pričaju.
Kako motivišete svoje zaposlene?
Na prvom mestu plata, prosto prirodno, kao jedan od najbitnijih faktora, ali veliku pažnju i energiju ulažemo u međuljudske odnose. Mi smo sada firma koja ima skoro 70 zaposlenih, postali smo ozbiljno preduzeće i ako tu nema dobrih međuljudskih odnosa, nema ni dobre saradnje i rada. Mislim da je važno da naglasim to da su sve naše pekare klimatizovane, iako ljudi imaju običaj da pekare doživljavaju kao predvorje pakla gde je jeziva vrućina. Jednom godišnje organizujemo i zajedničke proslave na kojima se svi družimo. Voleli bismo da su te proslave češće, ali je neizvodljivo jer pekara radi svakog dana.
Volim da kažem da je sve organizovano na nekom nivou da se ljudi osećaju prijatno, uključujući i te male stvari koje su našim zaposlenima uvek dostupne na radnom mestu - poput pića, kafa, zajedničkih obroka, itd. Ovo ne zvuči spektakularno, ali ljudima znače takve stvari i zdrava atmosfera u kojoj šefovi ne viču na vas ukoliko pogrešite. Kod nas, ako je nekom takav dan, zaista može da ode i pet puta na pauzu, bitno je da postoji obostrano poverenje i da se ono ne zloupotrebljava. Kada se neko ne oseća dobro, uvek izađemo u susret i pustimo zaposlenog da izađe ranije, zato zaposleni i osećaju slobodu da nam se obrate u tim situacijama. Sve su to stvari koje bi trebalo da budu normalne, vidim da je i kod vas ista atmosfera, ali u zemlji u kojoj živimo to baš i nije često.
Zašto baš Bitef?
Prvi put kad smo pozvani na razgovor povodom saradnje, kod nas su došle dve simpatične devojke i bile su jako fine, nasmejane, vesele, a budući da je i kod nas u firmi uvek veselo, došlo je do prepoznavanja i na tom nivou.
S druge strane, to je i naš način da teramo inat tome što se u kulturu danas malo ulaže. Verujem da se i Bitef, kao i svi mi, muči da bi opstao na svom svojevrsnom tržištu. U pitanju je naš mali i simpatični doprinos Bitefovoj borbi, nije tu bilo želje za bilo kakvim eksponiranjem.
Za kraj, recite nam kako gledate na budućnost vašeg brenda? Možemo li kako mi u Bitefu, tako i svi ljubitelji vaših proizvoda uskoro očekivati nešto novo?
Mi smo firma iz Pančeva i tamo smo poznati pošto pokrivamo čitavo tržište u tom delu. Ideja nam je da pokrijemo i celo tržište Beograda jer ima još ljudi koji nisu probali naše kiflice. Ipak, tu postoji problem proizvidnje jer za sada ne možemo da izbacimo velike količine, a da zadržimo kvalitet. Otvaranjem još jedne pekare u Beogradu i povećanjem kapaciteta želimo da uspemo u tome da svako u Beogradu može da proba kiflice i da ih dobije u relativno kratkom roku.