Милош Мијић, власник Домаћих кифлица
Шта је по вашем мишљењу највише допринело успеху бренда Домаће кифлице?
Квалитет производа на првом месту - то је наша специфичност. У самом начину производње морају се испоштовати процедуре - да се све ради ручно. Мислим да је тај квалитет производње дао резултат. Поред тога истакао бих и услугу, тј. опхођење према нашим купцима. Мислим да су те две ствари иницијално повукле причу. Озбиљно стварање бренда је кренуло добром рекламом, али је та реклама била последица квалитета па је људима било симпатично да причају о нечему новом, укусном и квалитетном.
Да, производ је од самих почетака свакако ваша најбоља реклама. Ипак, у међувремену се то мало променило у смислу да сте почели да улажете и у маркетинг?
То се променило у некој мери, али је и даље најбоља реклама када неко проба кифлице. Мало смо променили приступ, озбиљнија рекламна кампања је подразумевала гостовање на телевизијама, у радио емисијама, на порталима који су хтели да направе причу о нама након што су пробали кифлице. Наш маркетинг на друштвеним мрежама је некако природно био надоградња на ту медијску причу, али кроз све то се провлачи квалитет јер ми на свакој манифестацији, али и приликом гостовања по медијима, дајемо људима да пробају кифлице. Ако не донесем кифлице, прича је узалудна, ево и сада сам их донео вама (смех). Људи који говоре о кифлицама и рекламирају их на разне начине, просто морају да их пробају да би знали о чему причају.
Како мотивишете своје запослене?
На првом месту плата, просто природно, као један од најбитнијих фактора, али велику пажњу и енергију улажемо у међуљудске односе. Ми смо сада фирма која има скоро 70 запослених, постали смо озбиљно предузеће и ако ту нема добрих међуљудских односа, нема ни добре сарадње и рада. Мислим да је важно да нагласим то да су све наше пекаре климатизоване, иако људи имају обичај да пекаре доживљавају као предворје пакла где је језива врућина. Једном годишње организујемо и заједничке прославе на којима се сви дружимо. Волели бисмо да су те прославе чешће, али је неизводљиво јер пекара ради сваког дана.
Волим да кажем да је све организовано на неком нивоу да се људи осећају пријатно, укључујући и те мале ствари које су нашим запосленима увек доступне на радном месту - попут пића, кафа, заједничких оброка, итд. Ово не звучи спектакуларно, али људима значе такве ствари и здрава атмосфера у којој шефови не вичу на вас уколико погрешите. Код нас, ако је неком такав дан, заиста може да оде и пет пута на паузу, битно је да постоји обострано поверење и да се оно не злоупотребљава. Када се неко не осећа добро, увек изађемо у сусрет и пустимо запосленог да изађе раније, зато запослени и осећају слободу да нам се обрате у тим ситуацијама. Све су то ствари које би требало да буду нормалне, видим да је и код вас иста атмосфера, али у земљи у којој живимо то баш и није често.
Зашто баш Битеф?
Први пут кад смо позвани на разговор поводом сарадње, код нас су дошле две симпатичне девојке и биле су јако фине, насмејане, веселе, а будући да је и код нас у фирми увек весело, дошло је до препознавања и на том нивоу.
С друге стране, то је и наш начин да терамо инат томе што се у културу данас мало улаже. Верујем да се и Битеф, као и сви ми, мучи да би опстао на свом својеврсном тржишту. У питању је наш мали и симпатични допринос Битефовој борби, није ту било жеље за било каквим експонирањем.
За крај, реците нам како гледате на будућност вашег бренда? Можемо ли како ми у Битефу, тако и сви љубитељи ваших производа ускоро очекивати нешто ново?
Ми смо фирма из Панчева и тамо смо познати пошто покривамо читаво тржиште у том делу. Идеја нам је да покријемо и цело тржиште Београда јер има још људи који нису пробали наше кифлице. Ипак, ту постоји проблем произвидње јер за сада не можемо да избацимо велике количине, а да задржимо квалитет. Отварањем још једне пекаре у Београду и повећањем капацитета желимо да успемо у томе да свако у Београду може да проба кифлице и да их добије у релативно кратком року.