Настала по мотивима истоименог сатиричног романа Габријела Шеваљеа, Клошмерл је представа о покушају квазимодернизације традиционалне средине као облику политичке стратегије. Наратив романа, насталог у контексту модернистичког развоја западноевропског друштва прве половине прошлог века, послужио је као својеврсни полигон за идентификацију актуелних друштвенополитичких садржаја у транзиционим друштвима, какво је и наше. Сукоб традиционалног и модерног промишљања развоја друштва објашњава се руптурама у функционисању једне условно речено изоловане заједнице. Ове су пукотине, као хиперболе,  представљене у представи, као и у роману, кроз различите механизме критичке тривијализације прогреса у конструкцијама социокултурних феномена попут слободе грађана, њихове једнакости и питања идентитета. Језик представе се, тако, развија као стилизовани сценски израз (говорни, кореографски и глумачки) омогућавајући једну врсту аналитичког и критичког детектовања, именовања и дискутовања тема из романа и наше политичке стварности.

КОКАН МЛАДЕНОВИЋ (1970), рођен је у Нишу, Србија. Завршио је средњу глумачку школу у Нишу у класи Миме Вуковић-Курић. Дипломирао на Катедри за позоришну и радио режију Факултета драмских уметности у Београду 1995. године у класи Мирослава Беловића и Николе Јевтића. Био је уметнички директор позоришта „Дадов“, стални редитељ и уметнички директор Народног позоришта у Сомбору, директор драме Народног позоришта у Београду и управник позоришта Атеље 212 у Београду. Са успехом је режирао у позориштима Србије, Словеније, Мађарске, Хрватске, Румуније, Босне и Херцеговине и Црне Горе. Представе су му побеђивале на свим фестивалима професионалних позоришта у Србији, као и на значајним међународним фестивалима у Мађарској, Румунији, Босни и Херцеговини и Македонији. Ове године, поред представе Јами дистрикт, публици ће представити и своју трећу сарадњу са Београдским драмским позориштем, представу Клошмерл.