КРИТИЧАР ЈЕ ПРИСУТАН: КА ОТЕЛОТВОРЕНОЈ КРИТИЦИ

КРИТИЧАР ЈЕ ПРИСУТАН: КА ОТЕЛОТВОРЕНОЈ КРИТИЦИ

СТЕРИЈИНО ПОЗОРЈЕ, НОВИ САД, 2017. У септембру 2015, традиционални Међународни симпозијум позоришних критичара и театролога, који организује Стеријино позорје у сарадњи с Међународном асоцијацијом позоришних критичара (IATC), одржан је у Новом Саду. Тема овог симпозијума била је Критичар је присутан: Ка отелотвореној критици . Главни теоријски контекст ове теме развио се из неких савремених токова студија позоришта и извођења, између осталих и радова Ерике Фишер-Лихте, у којима се изведба не гледа као дело направљено на сцени и за сцену већ као догађај. Изведба не настаје на сцени ...

Опширније
ALWAYS CONTEXTUALIZE!

ALWAYS CONTEXTUALIZE!

СТАНИЦА СЕРВИС ЗА САВРЕМЕНИ ПЛЕС И ТЕОРИЈА КОЈА ХОДА Књига је резултат теоријског експеримента покренутог у оквиру платформе Critical Practice ( Made in Yugoslavia ) и у сарадњи са 10 кустоса различитих плесних фестивала и програма. Учесници овог експеримента су Гиги Аргиропулу, кустоскиња неколико фестивала у Атини, Флоријан Малцахер, кустос Импулс фестивала у Дизелдорфу, Сина Сабери, кустос фестивала у Техерану, Криста Шпат, кустоскиња Танцквартира у Бечу, Ањес Квакелс, уметничка директорка Културног центра Буда у Кортријку, Ана Јаневски, кустоскиња за перформанс и нове медије у Музеју модерне уметности (МоМА) у Њујорку, ...

Опширније
AN UNTIMELY BOOK. CRITICAL PRACTICE (MADE IN YUGOSLAVIA) 3

AN UNTIMELY BOOK. CRITICAL PRACTICE (MADE IN YUGOSLAVIA) 3

ЛОКОМОТИВА ЦЕНТАР ЗА НОВЕ ИНИЦИЈАТИВЕ У УМЕТНОСТИ И КУЛТУРИ, СТАНИЦА СЕРВИС ЗА САВРЕМЕНИ ПЛЕС Књига An Untimely Book је збирка критичких текстова младих аутора који су били учесници менторског програма за младе плесне критичаре и теоретичаре Critical Practice (Made in Yugoslavia) током  2016/2017. године. Текстови су настали кроз истраживања којима су се учесници бавили током трајања овог програма, али и у оквирима својих професионалних ангажмана, уметничког или теоријског рада и на основу подстицаја који су долазили из њихових сопствених ...

Опширније
СЦЕНСКИ ДИЗАЈН КАО УМЕТНОСТ

СЦЕНСКИ ДИЗАЈН КАО УМЕТНОСТ

CLIO I SCEN Књига успоставља теоријску платформу за сагледавање сценског дизајна као облика професионалног деловања, као комплексне структуре посебних уметничких и кустоских пракси, али и као подручја могућих погледа на вредности стваралаштва, па и живота уопште. Осим теоријских поставки, приказано је десет студија случаја и указано на разноврсност исхода, уметничких форми и средстава, различитост амбијената у којима су дела изведена, врсте публике и јавности којима се обраћају, као и специфичности начина њиховог настанка и разноврсност употребе медијских линија. На основу приказа развоја сценског дизајна ван простора позоришта, ауторка ...

Опширније
МУЗИЧКО ПОЗОРИШТЕ КАО УМЕТНИЧКА СИНТЕЗА

МУЗИЧКО ПОЗОРИШТЕ КАО УМЕТНИЧКА СИНТЕЗА

ФАКУЛТЕТ ДРАМСКИХ УМЕТНОСТИ, БЕОГРАД – ИНСТИТУТ ЗА ПОЗОРИШТЕ, ФИЛМ, РАДИО И ТЕЛЕВИЗИЈУ Да ли опера, оперета, мјузикл, балет и њихови бројни изведени подоблици легитимно припадају области позоришне уметности, или превасходно спадају у област музике, а удео суштинског позоришног извођења је у њима минималан и споредан?  Да ли је оперско позориште у једном периоду залутало, јер је у њему, по Вагнеровим  речима, средство (музика) постало сврха, а сврха (драма) постала средство? Да ли појам музичког позоришта означава само етаблиране ...

Опширније