Spomenuli ste da Vam se dopada naš slogan Svet bez ljudi. Šta je za Vas ''svet bez ljudi''?

Da, vrlo mi se sviđa slogan. Prvi put kada sam ga pročitao u sebi sam ga preveo, želeo sam da vidim kako bi zvučao na nemačkom. I naravno, to je slika koja nije baš nova, posebno kada razmislimo o činjenici da imamo neke političke sisteme danas koji ne brinu toliko o tome koja je vrsta političkog uređenja u pitanju. Na primer, nemačka predstava Večna Rusija pokušava to da pokaže u nekim situacijama koje se konstantno ponavljaju od sovjetskih vremena pa sve do danas što znači da - ljudi jesu tu, ali na neki način i nisu. Tako da, hajde da razmislimo o tome da promenimo ljude, ako nismo zadovoljni njima. I zato citiram Brehta  koji je ironično rekao: Pa ako vlada nije zadovoljna narodom, onda treba da razmisle o tome da promene narod, da glasaju za nov narod.

Tokom konferencije ste spomenuli značaj političkog pozorišta. Zašto je političko pozorište toliko važno za Vas?

Za mene je političko pozorište veoma važno jer je to dobra prilika da pokušamo da proširimo vidike, a meni ponekad izgleda kao da su se naši vidici suzili. Mi konstantno komuniciramo sa raznim ljudima sa svih strana sveta, a opet se nekako zatvaramo u svoj krug istomišljenika. Mi komuniciramo sa njima i kažemo - da, razumem život na isti način kao i ti i osećam se  kao i ti na neki način, i ti se osećaš kao ja, i uradivši to mi zaboravimo da je svet ipak veće mesto od toga, nemamo pravu interakciju sa onima koji imaju potpuno drugačiji stav od našeg, koji imaju sasvim različite predstave o tome kako društvo treba da izgleda. Već sam pričao o tome - o situaciji u Nemačkoj, neki od nas su baš zapanjeni onim što se sada dešava i ti ljudi se osećaju isto, oni su u svojim mehurima. Zato je scena mesto gde možemo to da prevaziđemo, scena nam na neki način daje priliku da vidimo šta bi se desilo kada bismo prestali da komuniciramo jedni sa drugima. Kompleksno je, naravno, ali saglasan sam sa onim što je Ivan Medenica rekao - političko pozorište je jedino pozorište o kom treba danas da razmišljamo i koje će zadržati svoju relevantnost.

Šta je za Vas Bitef?

Bitef je najznačajniji pozorišni festival na zapadnom Balkanu, to je ono što je očigledno. Ovo je drugi Bitef kom imam priliku da prisustvujem u Beogradu, ali sam o njemu čuo i pre nego što sam došao ovde - ako pitate ljude iz pozorišta, npr. bitne reditelje iz Nemačke kao što je Ostermajer i mnoge druge reditelje, svi gaje određena osećanja prema Bitefu, jer su bili ovde, proveli su sjajne večeri u Beogradu, tako da bih rekao da je Bitef brend. To je Bitef za mene lično, ali takođe je važna i ta tradicija 52 godine konstantne podrške sa nemačke strane.

Vaš favrit ovogodišnjeg programa je predstava?

Ono što sam čuo danas zvuči obećavajuće. Izraelska i francuska predstava, kao i dve predstave iz Nemačke koje su različite, ali se obe bave političkim temama, po mom mišljenju vredne su gledanja. Ono što je posebno kod Večne Rusije je takođe to što je mali broj gledalaca dozvoljen u isto vreme, tako da je to razlog zašto ova predstava ima devet izvođenja u tri dana.