Интервју са Дамиром Јусуфовићем, власником фирме Halo Creative Team

Зашто Битеф?

Пре две године позвале су ме Анђа и Кнежа, и то је од самог почетка било обострано задовољство. Оне су биле срећне јер су нашле праву особу која ће им завршити оно што треба, а ја сам био срећан јер Halo Creative Team има велике клијенте и компаније попут Рајфајзен банке, СББ-а, али волимо када нам дође нешто креативно, а креативније од Битефа ћеш тешко наћи. Лично, волим да на пар година урадимо нешто за општенародно добро, како би рекли, али и да се и ми у фирми осећамо добро и будемо испуњени зато што смо нешто учинили.

Има једна анегдота како смо дошли до садашњег изгледа сајта. Halo Creative Team није извођач радова по поруџбеници, ми  уђемо у фирму, снимимо сваки корак пословања, постанемо део тима, и на основу тога направимо софтверско решење. Тако је било са Битефом, са вама. Прво смо снимили шта вам је све потребно и направили креативно решење. Након тога је стигао  је мејл од три бабице које су рекле: „Децо ово није добро, овако се бебе не подижу'' (смех). Кнежа, Анђелка и Сања дошле су на састанак пуне себе, мислиле су да оне знају решење за све и да ће нас поколебати (смех). Сутра дан сам добио одговор шта су рекле када су ушле у такси, након састанка: „Баш смо их добро средиле, на све смо пристале!''. Када су  схватиле да смо успели да њих три из различитих сектора спојимо да размишљају исто,  ту се родила љубав. Прочула се анагдота и на обуку у Halo Creative Team је касније дошао буквално цео Битеф тим, да покупи део те енергије. Тако је све почело, и ето и даље радимо и тежимо новим идејама које ћемо спровести у дело.

Које новитете у том смислу можемо да очекујемо када су Битеф и Halo Creative Team  тим у питању?

Онлајн продаја карата, електронско гласање, без бирачких кутија, преводи током представа који ће се наћи и на сајту, ма... имам ја милион идеја.

Добра ствар код Битефа је што постоји један велики састанак пар месеци пре Битефа и један велики после. Е тај састанак након Битефа је у стилу: ''Океј, прошло је, хајде да видимо шта није било добро, где нам фале ресурси, где софтвер није пратио оно што треба?'', и тако даље. И то се до наредног састанка заиста усвоји и онда се нове ствари саме отварају. Ја волим новитете, Битеф те нове трендове подржава, тако смо се и нашли.

Колико је тешко избалансирати између жеља свих сектора у нашој канцеларији, свима понудити право решење, а задржати интегритет? Напомињемо да су највећи део твојих сарадника из Битефа заправо жене.

Одрастао сам међу женама, имам и гомилу сестара, тако да ми није тешко да разумем када Кнежа на пример тражи “дигитал који доноси бизнис решење”. Битно је да људи када дођу на сајт добију оно што траже али и да их ви упутите ка ономе  шта њима треба. Ви сте  неко ко едукује своје посетиоце и упути их на то шта је важно да се види, а не само  клијент добије оно што жели, јер  он ни не зна садржај сајта и шта све може да се добије. Разумевање за то са ваше стране такође постоји, тако да ми није тешко то да направим.

Наш овогодишњи слоган је Свет без људи. У том смислу, шта је за тебе свет без људи?

Добио сам овогодишње визуелно решење Битефа пар сати пре званичне објаве. Мене је толико погодило да сам моментално направио позадину на телефону, на компјутеру... Где год је мој виртуелни свет, ја сам поставио постер,( смех - а онда сам добио укор да не види неко пре сутрашње конференције) . Сваки пут када погледам постер,  ја заиста станем и размислим. Ми у ИТ-ију одавно живимо тај свет, још од Матрикса. Одавно живимо свет без људи. Он има своје предности али је и јако опасан. Све нам је виртуелно, отуђили смо се. Све мање се иде у позориште, у биоскоп, људи се све мање друже, мало се стварно путује, а сада са виртуелном стварношћу могу да ставим наочаре и одем и до Кубе. Рачунари нам сугеришу шта да купимо, ко треба да нам буде пријатељ. Али није живот то, мораш да се испрљаш, да паднеш, да се повредиш и победиш. Е то је неки адреналин који осетиш и знаш да си жив. Е, ту долази Битеф са својим представама живота!

Шта те онда држи у IT-ију поред свих проблема које си навео?

Најлепша ствар је што смо учили силне школе за неки занат, знање, и за разлику од осталих професија, ми са сваким новим клијентом учимо и његов бизнис. Тако сам ја морао да научим и да постанем брокер да бих урадио софтвер за брокерску кућу. Ми јесмо услужна делатност,  али морамо прво да научимо бизнис у потпуности. И то је најлепша ствар,  јер сваки пут учиш нешто ново, као дете. То је оно што мене држи у овој професији.

Шта је за тебе Битеф?

За мене је Битеф живот. Ја после представе изађем срећан као дете, пун адреналина. Па и ако се деси неки гаф, то је то, јер то је живот. Код нас у ИТ-ију је овако - нешто или ради или не ради, не постоји између. Тако да је за мене ово прави вентил, ја у позоришту сретнем људе, погледам их, помиришем, осетим неку атмосферу. Битеф руши сав комфор који сам ја себи као IT-ијевац створио.

Шта ти је најлепше, а шта најтеже у сарадњи са Битефом?

То је једини клијент који не знам где лечи стрес и ви сте дефинитвно на битефовским позоришним дрогама. Код свих других клијената када се деси неки пропуст дигне се озбиљна галама. Никада у Битефу нисам осетио тензију, хистерију, мобинг који је данас у компанијама добар дан, а мобинг је атак на људе, било какав. Тога овде нема. У реду, радите и ви лудачки, али на крају увек буде све уз осмех, кажете - ''идемо даље, следеће године ћемо то исправити'', и стварно се то и исправи.

А шта ми се не свиђа код Битефа? Кратко траје. Али срећом да имамо и Битеф театар као клијента па одржавам илузију током целе године.

Да ли би нам открио још неку анегдоту о Битеф тиму за крај овог интервјуа?

Не бих анегдоту, истакао бих нешто друго. Ви имате духовног вођу. Меденица је за мене нови Че Гевара. Он је сакупио неку дружину и има их много мање него што таласају. Ја сам пре неко вече у три након поноћи отворио новински портал и прва вест је била вест о Битефу. Био сам толико срећан што сте са насловних страна скинули политичаре, терористе, бизнис. Меденица тако храбро са малом групом људи осваја свет и срца, мени је то фасцинантно. Немате велики пословни простор, не зна се где ко седи, има мање столица од људи у канцеларији, али успевате да дођете до свих насловних страница. Нема човека који није чуо за Битеф. Меденица око себе има тим жена које када сретнете на улици не изгледају као бизнис жене које руше свет, ви нисте Ангела Меркел, али тако тихо и мирно радите и рушите све пред собом. Највише се дивим како састанком у 10 ујутру, уз кифлице, сладоледе и кафу угасите све пожаре и дрмате кавез свима нама.

Једу кифлице, лижу сладоледе и дрмају кавез. то је Битеф.

- Дамир Јусуфовић, Halo Creative Team