Društveno odgovorno poslovanje u službi umetnosti

Svakog septembra Beograd postaje svetska prestonica pozorišta, kulture i umetnosti, pa je saradnja institucija kulture i cele poslovne zajednice od krucijalnog značaja za opšti društveni napredak.

U vremenu u kom svedočimo o unapređenju mnogih aspekata poslovanja i, istovremeno, društveno odgovorne prakse, veliki broj uspešnih kompanija usmerava svoje vizije ka pomaganju oblasti koje se tiču klasičnog humanitarnog doprinosa i poboljšanju životne sredine. Međutim, koliko se zapravo odvaja prostora za kulturu i doprinos sličnim, važnim granama koje utiču na razvoj države i društva u celini? Ovde je od posebnog značaja podrška tradicionalnim festivalima i manifestacijama koje su deo našeg identiteta i karaktera.

Festival BITEF jedan je od sinonima tradicionalnog kulturnog događaja u Srbiji. Nastao kao nosilac novih formi i umetničkog, vesnik  avangarde, istrajan je i odlučan u nameri da zadrži taj svoj kultni status.

Svake godine BITEF pravi značajne pomake, u organizacionom i marketinškom smislu, bivajući sve bolji. Ipak, sve ove promene, učinile su da podrška neophodna za realizaciju ovako kompleksnog događaja zahtevanog kvaliteta, prevazilazi dosadašnju podršku pružanu od strane države. Neophodnu dodatnu podršku pružile su i vodeće kompanije na tržištu Srbije, među kojima je i Carnex.

Nedostatak razumevanja velikih kompanija kada je u pitanju umetnost i njihova udaljenost od centara i nosilaca kulture, trend je koji treba prevazići. Podrškom koju Carnex pruža BITEF-u, kompanija želi da svojim primerom ukaže na način kako se ovaj izazov može efikasno izmeniti. Dugogodišnje ulaganje u održavanje kvaliteta i tradicije sada rezultira zajedničkim naporom dveju institucija da podstaknu osećaj odgovornosti svih drugih za napredak zajednice u kojoj živimo.

Obe institucije su generacijski u sličnom dobu i od početka su, iako potpuno različite, imale veliki uticaj na sliku Srbije, svaka u svojoj oblasti. Avangardnim idejama i načinom poslovanja od svog nastanka, zaslužili su pozicije koje danas imaju na tržištu, i u društvu uopšte, uz izuzetno uvažavanje poverenja svojih poštovalaca. Tako je Carnex prepoznao kvalitet ovog festivala koji ne trpi osrednjost i odlučio da ga ove godine podrži, kao manifestaciju od nacionalne vrednosti. A kako je Beograd glavni grad kulture, manifestacije od značaja za grad moraju biti podignute na najviši nivo. Carnex ove godine obeležava 60 godina rada, a Bitef puni 52, zato su tradicija i kvalitet bili presudni faktori za udruženje snaga Carnexa i Bitefa.

“Prepoznajemo regionalni značaj koji festival ima i želimo da budemo deo tog pozitivnog uticaja na razvoj kulturne baštine. Smatramo da je posebno važna podrška tradicionalnim festivalima i manifestacijama koje su deo našeg identiteta i karaktera. Takođe, naš stav je da je saradnja institucija kulture i poslovne zajednice od izuzetnog značaja za prosperitet i zato je uzajamna podrška važna osnova za unapređenje zajednice uopšte,” poručuju iz Carnexa. 

Publika BITEF-a ove godine od Carnexa može da očekuje još i poseban i ukusan dodatak na uživanje u umetnosti i pozorištu, a to je uživanje u velikom broju kvalitetnih proizvoda  koji će na svojevrstan način upotpuniti atmosferu same manifestacije. ”Daske koje život znače” obeležiće Carnexovi slasni i ukusni zalogaji. Takođe, u želji da mladima posveti posebnu pažnju, Carnex se pridružio inicijativi da na finalno veče BITEF-a dođu deca i mladi iz različitih muzičkih škola u Srbiji, naravno besplatno, gde će Carnex donirati sendviče. Oko 100 mladih iz muzičkih škola i akademija iz Novog Sada, Beograda, Kragujevca, Niša i Ćuprije imaće mogućnost da prisustvuju finalnoj večeri festivala BITEF, a planirana je poseta Filharmoniji. Na ovaj način, mladim ljudima iz cele Srbije će biti pruženo novo iskustvo doživljaja izvođenja originalnih predstava uživo na BITEF-u, dar koji zauvek traje. 

“Ulaganje i podrška kulturi, kulturnih institucija i manifestacija, za nas je još jedan važan vid društveno odgovornog poslovanja, jer  je nemerljiv doprinos razvoju svesti i pozitivnih navika ljudi. Mišljenja smo da je neophodno nesebično pomagati ovakve festivale i manifestacije koje uzdižu edukaciju mladih, informišu ih i doprinose razvoju kreativnog duha. Takođe, svojim primerom Carnex želi da podstakne što više kompanija i organizacija da podele sa nama taj osećaj odgovornosti za duhovni napredak zajednice u kojoj živimo”, smatraju u kompaniji uz čije prozvode su odrastale mnoge generacije.