Prikaz Tribine „Međuprostor vizuelne umetnosti i teatra"

Tribina je tematizovala i ispitivala odnos između vizuelne umetnosti i pozorišne prakse, tj. granicu između, kako to oni nazivaju, „white cube“ i „black box“.

Povodom 50 godina od nastanka programa „likovni Bitef“ u Galeriji 212 na čelu sa kustoskinjom Biljanom Tomić, ovogodišnjim programom festival se vratio ispitivanju ovih granica kroz tri pozorišne instalacije - Večna Rusija, PA'AM, Zaostavština, komadi bez ljudi. Na tribini su učestvovali: Dominik Iber, scenograf i reditelj (Rimini protokol), dr Jelena Vesić, nezavisna istraživačica, kustoskinja, istoričarka umetnosti i spisateljica, dr Ana Vujanović, nezavisna kulturna radnica, teoretičarka izvođačkih umetnosti i kulture i dramaturškinja.

Jednu od najinteresantnijih ideja izneo je Domink Iber pričajući kako povezuje scenu sa posmatračem ne želeći da razbija prostor između publike i scene (tzv. 4. zid). Konstruišući prostor u pozorišnoj praksi ne izostavlja se kreacija vremena, tvrdi Dominik. On objašnjava da samo delo ostaje isto, bilo da se prikazuje u prostoru muzeja ili u pozorišnoj zgradi. Jedino što uslovljava promenu jeste medijski okvir u kojem je delo najavljeno. Da je pozorišna istalacija Zaostavština, komadi bez ljudi prikazana u prostorima, na primer, Muzeja savremene umetnosti, a ne u Pozorištu na Terazijama, percepcija gledalaca bila bi drugačija.

Kako je Ana Vujanović uočila, postoje sličnosti  i razlike između sadržaja na festivalu pre 50 godina i sada, ali ističe da bi one zahtevale posebnu analizu.

Kako je i dr Dejana Sretenović još na samom početku tribine upozorio: ova tema bi iziskivala barem tri dana diskusije.

Zato se nadamo da će Ivan Medenica poslušati taj predlog i produžiti festival.